ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНУ РАДУ
ДУБІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І – ІІІ СТУПЕНІВ
Загальні положення
Методична рада створюється з метою координації діяльності
всіх структурних підрозділів методичної служби Дубівської загальноосвітньої
школи І – ІІІ ступенів.
Рада є колективним суспільним органом, поєднує на
добровільній основі співробітників Дубівської загальноосвітньої школи І – ІІІ
ступенів.
Рада є консультативним органом з питань організації
методичної роботи в Дубівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів.
Методична рада у своїй діяльності дотримується Конвенції про
права дитини, керується законами України, рішеннями Уряду України, органів
керування освітою всіх рівнів щодо питань навчально – виховної, методичної,
дослідно –експериментальної й проектно –
дослідницької діяльності, а також Статутом і локальними правовими актами школи.
Завдання й основні напрямки діяльності ради
Методична рада створюється для рішення таких завдань,
покладених на навчальний заклад:
• координація
діяльності методичних об’єднань та інших структурних підрозділів методичної
служби Дубівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів, спрямованої на
розвиток методичного забезпечення освітнього процесу;
• розробка основних
напрямів методичної роботи Дубівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів;
• формування мети й
завдань методичної служби Дубівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів;
• забезпечення
методичного супроводу навчальних програм, розробка навчальних,
науково-методичних і дидактичних матеріалів;
• організація
дослідно-пошукової, інноваційної й проектно - дослідницької діяльності в Дубівської загальноосвітньої
школи І – ІІІ ступенів, спрямованої на освоєння нових педагогічних технологій,
розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т.д.;
• організація
консультації співробітників Дубівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів
щодо проблем удосконалювання професійної майстерності, методики проведення
різних видів занять і їх навчально-методичного й матеріально-технічного
забезпечення;
• розробка заходів
щодо узагальнення й поширення педагогічного досвіду співробітників Дубівської
загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів;
• участь в
атестації співробітників Дубівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів;
• проведення
педагогічних і методичних експериментів щодо пошуку й апробації нових
технологій, форм і методів навчання;
• професійне
становлення молодих викладачів (початківців);
• виявлення,
узагальнення й поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих
учителів;
• організація
взаємодії з іншими навчальними закладами, науково - дослідними установами з
метою обміну досвідом і передовими технологіями в галузі освіти;
• впровадження до
навчального процесу сучасних навчально - методичних і дидактичних матеріалів і програмного
забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного
забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем. Розробка програмного
забезпечення для проведення занять і впровадження їх у навчальний процес.
Основні напрямки діяльності методичної ради:
• аналіз
результатів освітньої діяльності за предметами;
• участь у розробці
варіаційної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального
обсягу й змісту навчальних програм;
• розгляд і оцінка
інтегрованих навчальних програм з досліджуваних предметів і узгодження їх із
програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення засвоєння учнями
вимог державних освітніх стандартів;
• обговорення
рукописів навчально – методичних
посібників і дидактичних матеріалів за предметами;
• підготовка й
обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів,
підвищення кваліфікації й кваліфікаційного розряду вчителів;
• обговорення
доповідей за методикою викладу принципових питань програми, обговорення й
затвердження календарно-тематичних планів;
• обговорення
методики проведення окремих видів занять і змісту дидактичних матеріалів до
них;
• розгляд питань
організації, керівництва й контролю дослідницькою роботою учнів;
• організація й
проведення педагогічних експериментів щодо пошуку й впровадження нових
інформаційних технологій навчання;
• застосування на
уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно –
навчальних систем, демонстраційно –
навчальних комплексів і т.д.;
• розробка й
удосконалювання засобів підвищення наочності навчання (термінальних і
дисплейних комплексів, макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також
методики їхнього використання в навчальному процесі;
• удосконалювання
навчально – лабораторної бази
(лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних обчислювальних мереж і
їхнього програмного забезпечення);
• взаємні
відвідування занять як усередині методичного об’єднання, так і між учителями
різних методичних об’єднань із метою обміну досвідом і вдосконалювання методики
викладання навчальних предметів;
• спільні засідання
зі спорідненими й взаємозабезпечуючими МО з метою обміну досвідом роботи;
• вивчення досвіду
роботи споріднених МО інших навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи;
• вибір і
організація роботи наставників з молодими фахівцями й малодосвідченими
вчителями;
• розробка положень
про проведення конкурсів, олімпіад, змагань за предметами.
Організація роботи ради
До складу ради входять голови МО, керівники інших
структурних підрозділів методичної служби (кафедр, лабораторій), досвідчені
вчителі, директор і заступники директора Дубівської загальноосвітньої школи І –
ІІІ ступенів, учені ВНЗ (за наявності співробітництва). Склад ради
затверджується наказом директора Дубівської загальноосвітньої школи І – ІІІ
ступенів.
У складі ради можуть формуватися секції за різними напрямках
діяльності (проектно – дослідницька, інноваційна, діагностика, розробка змісту
й т.п.).
Керує радою заступник директора з навчально – виховної роботи. Для забезпечення роботи рада обирає
секретаря.
Робота ради здійснюється на основі річного плану. План складається
головою методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради,
узгоджується з директором школи й затверджується на засіданні педагогічної ради
Дубівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів.
Періодичність засідань ради —1 раз на чверть. Про час і
місце проведення засідання голова методичної ради (секретар) зобов’язаний
попередити членів ради. Рекомендації підписуються головою методичної ради й
секретарем. При розгляді питань, що торкаються інших напрямів освітньої
діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних посадових осіб. За
кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рекомендації, які
фіксуються в журналі протоколів.
Права методичної ради
Методична рада має право:
• підготовлювати
пропозиції й рекомендувати вчителів на підвищення кваліфікаційного розряду;
• висувати
пропозиції про поліпшення навчального процесу в школі;
• порушувати
питання про публікацію матеріалів щодо передового педагогічного досвіду,
накопиченого в методичних об'єднаннях;
• порушувати
питання перед адміністрацією школи про заохочення співробітників ОУ за активну
участь у дослідно-пошуковій, експериментальній, науково – методичній і проектно – дослідницькій діяльності;
• рекомендувати
вчителям різні форми підвищення кваліфікації;
• висувати вчителів
для участі в конкурсах «Учитель року» і «Найклаcніший класний».
Контроль за діяльністю методичної ради
У своїй діяльності рада підзвітна педагогічній раді школи.
Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється директором Дубівської
загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів (особою, що ним призначена) відповідно
до планів методичної роботи й внутрішньошкільного контролю.
Затверджено на засіданні педагогічної ради Дубівської
загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів
№____
Протокол №___від «___»_________________р.
положення про методичну раду школи |